SZC logo

Debreceni Szakképzési Centrum

OM kód: 203033/016 | 4025 Debrecen, Széchenyi u. 58.

Intézmény logo

Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum

HírekKözérdekű adatokKRÉTA
Széchenyi 2020

Projektek

A baróti utazás Debrecenből

A 10. A és 11. D osztályok idei erdélyi útja a Határtalanul pályázatnak köszönhetően jöhetett létre. 2018. március 26-án kora reggel az iskolánk parkolójából indultunk az idegenvezetőnkkel együtt a hosszú útra, amelynek első megállóhelye a Király-hágó volt. Nem sok időt tudtunk ott tölteni, hiszen indulnunk kellett tovább Segesvárra, ahol megnéztük a Petőfi szobrot, a III. Vlad szobrot és a szász iskolát. A kora esti órákban megérkeztünk a baróti szállásra, ahol szeretettel fogadták a debreceni csapatot. Az ízletes vacsora után elfoglaltuk szobáinkat és csapatépítésbe kezdtünk. A második nap reggelén elsétáltunk a baróti Szabó Dávid Líciumba. Körbevezettek minket az intézményben, melynek udvarán a csoportok nekikezdtek a projektmunkának, ami egy fém rózsa elkészítése volt. Délután a Szent Anna-tó felé tettünk kirándulást. Este a vacsora után a baróti diákok elvittek minket a helyi szórakozóhelyekre. Jó volt a hangulat, a két csapat szinte már egyként gondolkodott. A harmadik napon folytattuk az iskolában a fém rózsák elkészítését. Délután városnézésen vettünk részt Brassó városában és felmentünk a hegy oldalában felállított felirathoz is. A következő megálló Törcsvár volt. Barótra visszatérve a kultúrházban megnéztük a Háromszék Táncegyüttes előadását. Elérkezett az utolsó nap. A jó hangulat miatt senki sem akart hazajönni. Elbúcsúztunk szállásadóinktól, a partneriskolától és elindultunk hazafelé, de volt még egy megállónk a határ előtt: Kolozsvár. Itt először szétnéztünk a Magyar téren, megnéztük a Tükör utcát, a Mátyás király szobrot és a szülőházát, majd ezután egy kis szabadfoglalkozás keretében bejárhattuk a várost.

Élményekkel teli utazást hagytunk magunk mögött ebben a négy napban.

Baróti barátságok újratöltése

A Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakgimnáziuma a Baróti Szabó Dávid Líceummal közösen pályázott a Határtalanul programban. Az erdélyi diákok több napos kirándulás során tekinthették meg többek között Debrecen, Tokaj, Hortobágy, Nyíregyháza látnivalóit. Intézményünk tanulói közös projekt keretében egy fémből készült rózsát készítettek a vendég diákoknak. Korábban már iskolánk diákjai is kirándulást tehettek, többek között Baróton, így itt, Debrecenben a már megkötött barátságok története folytatódott.

Debrecen, 2017. október 15.

Pongor András

igazgatóhelyettes, projektvezető

GALÉRIA

A baróti utazás Debrecenből

Partnereink

SZC logo

Debreceni Szakképzési Centrum

Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum

4025 Debrecen, Széchenyi u. 58.